وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 2 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

راز گریه های بی دلیل کودکان چیست؟

1392/1/20 19:40
نویسنده : مامانی
2,666 بازدید
اشتراک گذاری
 
اصولا بچه ها برای دلایل مختلف گریه می کنند. اما گاهی پیش می آید والدین آنها نمی توانند دلیل گریه آنها را تشخیص دهند و بچه ها هم که زبان ندارند تا دردشان را بگویند. اما اگر حتی توان تشخیص دلیل گریه های فرزند خود را نداشتید نیز می توانید با چند روش باعث ساکت شدن او و آرامش مغز خود شوید.
 

مجله اینترنتی برترین ها





برترین ها:  اصولا بچه ها برای دلایل مختلف گریه می کنند. اما گاهی پیش می آید والدین آنها نمی توانند دلیل گریه آنها را تشخیص دهند و بچه ها هم که زبان ندارند تا دردشان را بگویند.

اما اگر حتی توان تشخیص دلیل گریه های فرزند خود را نداشتید نیز می توانید با چند روش باعث ساکت شدن او و آرامش مغز خود شوید.

روش های زیر در نتیجه تجربه والدین به دست آمده و کاملا کاربردی هستند.

با کودکانی که بی دلیل گریه می کنند چه کنیم؟

1.    چیزی برای مکیدن

مکیدن باعث تپش آرام و مظم قلب و تسکین درد شکم کودک می شود. برای ساکت کردن کودک گریان، پستانک یا انگشت خود را در دهان او بگذارید تا بمکد و آرام شود.

2.    موسیقی

برای کودک لالایی بخوانید یا برای او موسیقی پخش کنید و در اتاق با هم برقصید. برای این منظور می توانید انواع مختلف موسیقی را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام نوع مورد علاقه فرزند شماست و به او آرامش می دهد. رقصاندن کودک در آغوشتان باعث می شود تا بدن کودک کمی ورزش کند و آرام شود و ممکن است منجر به خواب او شود.

با کودکانی که بی دلیل گریه می کنند چه کنیم؟

3.    آب گرم

همچون هوای تازه، آب گرم هم می تواند موجب آرامش کودک و بند آمدن گریه او بشود. همچون زمانی که کودک را حمام می کنید، او را زیر شیر آب گرم نگه دارید و اجازه دهید آب گرم روی بدن او حرکت کند.

4.    صدای چند بسامدی

شاید از نظر شما صدای جاروبرقی به هیچ وجه آرامش بخش نباشد اما نوزادان از شنیدن چنین صداهای چند بسامدی که دیگر صداهای محیط را از بین می برند، خوششان می آید. این صدا درست شبیه صدایی است که آنها 9 ماه داخل رحم مادر می شنیده اند. یا مثلا بعضی از مادرها می گویند، فرزند آنها با صدای جریان آب آرام می شود. یا حتی برخی ادعا می کنند صدای هواکش حمام نیز حس آرامش به کودک آنها می دهد به همین دلیل، برای ساکت کردن، او را در آغوش خود چند دقیقه داخل حمام می برند و هواکش را روشن می کنند. 

5.    هوای تازه


گاهی باز کردن پنجره یا در خانه و ایستادن در مسیر جریان هوا، باعث ساکت و آرام شدن کودک می شود. اگر این روش پاسخگو بود، می توانید هنگامی که او را در بالکن یا کنار پنجره در آغوش گرفته اید، با او در مورد آسمان و محیط اطراف خانه صحبت کنید.
با کودکانی که بی دلیل گریه می کنند چه کنیم؟
 

6.    در آغوش گرفتن و قنداق کردن


نوزادهایی که تازه به دنیا آمده اند شدیدا علاقه دارند تا همچون رحم مادر احساس گرما و امنیت کنند. بنابراین، کودک خود را قنداق کنید یا او را داخل پتویی سفت بپیچید و او را در آغوش بگیرید تا احساس امنیت کند. بعضی از بچه ها با قنداق و در آغوش گرفته شدن احساس آرامش زیادی می کنند و برای آرامش بیشتر می توانید او را با حرکات ظریفی به بالا و پایین تکان دهید. حتی می توانید پستانک نیز در دهان او بگذارید. برخی از مادرها پتوی کودک خود را با سشوار گرم می کنند و سپس نوزاد را داخل آن می پیچند و سفت در آغوش می گیرند.

7.    حرکت کردن

در آغوش گرفتن یا قرار دادن کودک داخل کالکسه و راه بردن او به آرام شدن او کمک می کند. روش دیگر حرکت شامل استفاده از صندلی های متحرک یا تاب است. می توانید کودک را داخل گهواره متحرک قرار و او را تکان دهید. برخی از مادرها با استفاده از بازی دادن کودک روی توپ های بزرگ باعث خستگی و در نتیجه  خوابیدن کودک خود می شوند.

با کودکانی که بی دلیل گریه می کنند چه کنیم؟

8.    ماساژ

بیشتر کودکان دوست دارند لمس شوند. بنابراین، ماساژ می تواند چاره کار باشد. مهم نیست که اصول ماساژ را می دانید یا خیر، مهم این است که به آرامی دست و پای کودک خود را بمالید تا احساس آرامش کند و آرام بگیرد.

9.    راهکارهای دیگر


اگر برای آرام کردن کودک گریان خود همه راه ها را امتحان کرده اید و همچنان گریه می کند، به دنبال راهی باشید که در این جور مواقع به کمکتان می آید. مطمئن باشید بالاخره روشی هست که کودک شما با آن آرام می شود. برای اطمینان، لباس های او را درآورید، پوشکش را عوض کنید، پاهایش را با محلول ها و کرم های آرامش بخش ماساژ دهید، لباس بپوشانید، سفت در آغوش خود بگیرید و اگر همچنان گریه می کرد به او شیر بدهید.

10.    به خود استراحت دهید

کودکانی که بیشتر مواقع گریه می کنند و خیلی دیر آرام می شوند، موجب استرس والدین خود می شوند. خوشبختانه بچه ها هر چه بزرگ تر می شوند راحت تر می توان آنها را آرام کرد.  اما در حال حاضر، از اینکه همگام با نگهداری از فرزندتان، از خودتان هم مراقبت کنید احساس گناه نداشته باشید. این کار باعث می شود تا صبورتر و مهربان تر باشید. هنگامی که تحمل خود را از دست می دهید، ترفندهای زیر را انجام دهید.

•    کودک خود را روی زمین در مکانی امن قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه برای خودش گریه کند.
•    از دوست یا والدین خود کمک بگیرید
•    مسوولیت بچه را برای مدتی کوتاه به کسی بدهید که به او اطمینان دارید
•    برای خود موسیقی آرامی بگذارید تا کمی از آن فضا خارج شوید
•    نفس عمیق بکشید
•    به خودتان یادآوری کنید گریه کردن مشکلی برای کودک ایجاد نمی کند
•    مدام برای خود تکرار کنید که کودکتان خیلی زود رشد می کند و از این مرحله خارج می شود
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)