وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 2 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

کودکان را عاشق میوه و سبزیجات کنید

1393/6/11 16:23
نویسنده : مامانی
2,094 بازدید
اشتراک گذاری

نی نی سایت: بدون شک همه ما از فواید گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی کودکانمان آگاه هستیم. شکی نیست که خوردن انواع میوه تاثیر بسزایی در سلامت و تندرستی دارد. به همین دلیل همان قدر که خوردن میوه برای بزرگسالان لازم و ضروری است، در کودکان هم اهمیت دارد.
 

چگونه کودکان خود را به میوه و سبزیجات علاقه مند کنیم ؟


اما در این میان، بسیاری از والدین شکایت می کنند که فرزندان آن ها به دیگر تنقلات بیشتر علاقه نشان می دهند تا میوه و به ویژه سبزیجات. علاقه مند کردن کودکان به میوه ها و سبزیجات کار سختی نیست و شما به عنوان والدین آن ها نقش به سزایی ایفا می کنید.

کودکان را در با خود به بازارهای میوه و تره بار ببرید!

 تحقیقات اخیر نشان می دهد کودکانی که بیشتر میوه و سیزیجات را می بینند، نسبت به کودکان دیگر تمایل بیشتری به مصرف آن ها دارند. از این رو توصیه می شود اگر برای خرید میوه و سبزیجات به بازارهای میوه و تره بار می روید، حتما کودکان را با خود همراه کنید. و سعی کنید در این بازارها گردشی داشته باشید و با سعه صدر محصولی را که می خواهید خریداری کنید، انتخاب کنید و از کودک خود نیز در مورد میوه یا سبزیجاتی که دوست دارد، نظر خواهی کنید.

اگر در مکانی زندگی می کنید که باغ ها یا مزارع در نزدیکی شما است، فرصت مناسبی دارید تا کودکان خود را در فصل میوه و سبزیجات به آنجا ببرید. این امر خود علاقه کودکان را به خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر می کند.

خوشحالی خود را از خرید میوه و سبزیجات ابراز کنید!

معمولا افراد وقتی لباس یا وسیله نو می خرند، شور و اشتیاق زیادی دارند و این شور و اشتیاق را با خانواده خود به اشتراک می گذارند. اما این مساله در مورد خرید میوه و سبزیجات اتفاق نمی افتد و والدین این خریدها را خریدهای روزانه و معمولی می دانند.

اگر شما والدینی هستید که اگر بستنی خریده اید، کودک خود را صدا می کنید و می گویید «بیا ببین برات چی خریدم» بهتر است بدانید که باید اینکار را برای خرید میوه ها و سبزیجات نیز انجام دهید.

وقتی میوه ای را از سبد خرید خارج می کنید، با خوشحالی آن را به کودک خود نشان دهید و بگویید چه میوه خوشرنگی برای تو خردیم و حتی این کار را در مورد سبزیحات مثل هویج یا گوجه فرنگی می توانید انجام دهید.

به جای تنقلات مضر، میوه وسبزیجات جایگزین کنید!

اگر کودک شما به مهد کودک می رود و برای او باید غذا آماده کنید، به جای گذاشتن تنقلات مضر مانند چیپس و پفک، میوه هایی را که از قبل شسته و خرد کرده اید، بگذارید حتی می توانید از هویج یا کرفس هم استفاده کنید.

اگر به پارک یا پیک نیک می روید می توانید از این روش استفاده کنید. سعی کنید در لحظه های خوش و شادی به کودک خود میوه و سبزی بدهید نه در زمان بیماری، زیرا اگر میوه ای را تنها در زمان بیماری به کودک خود بدهید، خاطره بد آن برای همیشه حتی تا بزرگسالی اش او را رها نمی کند. از اینرو ناخودآگاه آن میوه را دوست ندارد و به صورت یک دارو می بیند. همانطور که بسیاری از ما تنها زمانی سراغ لیمو شیرین می رویم که سرماخوردگی کلافه مان کرده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

shidshad
9 تیر 94 9:52
برای ترغیب بچه ها به خوردن سبزیجات لینک سایت شید شاد را ببینید و در ضمن مطالب وبلاگتون هم عالی هست ممنون http://www.shidshad.com/