وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 21 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

شیر مادر خطر مرگ ناگهانی نوزاد را کم‌ مي‌كند

1390/11/6 12:33
نویسنده : مامانی
1,414 بازدید
اشتراک گذاری

 

 
نوزاداني كه فقط با شير مادر تغذيه شده‌اند با احتمال كمتري ممكن است بر اثر سندرم ناگهاني مرگ كودكان جان خود را از دست بدهند.
 

برترین مجله اینترنتی ایران


نوزاداني كه فقط با شير مادر تغذيه شده‌اند با احتمال كمتري ممكن است بر اثر سندرم ناگهاني مرگ كودكان جان خود را از دست بدهند.معمولا اين سندرم قبل از يك سالگي رخ مي‌دهد و در پي آن كودك شيرخوار بدون هيچ دليلي جان خود را از دست مي‌دهد. تا قبل از يك‌سالگي احتمال وقوع سندرم مرگ ناگهاني بيشترين ميزان را دارد.تحقيقات نشان مي‌دهد، اين سندرم، شايع‌ترين دليل مرگ در بين كودكان بين 2 تا 4 ماهه است. هر سال فقط در كشور آمريكا، نزديك به 2 هزار و 500 كودك به اين دليل جان خود را از دست مي‌دهند.دانشمندان هنوز به‌دليل اصلي وقوع اين سندرم پي نبرده‌اند اما والدين مي‌توانند با كنترل وضعيت خواب فرزندشان و همچنين بررسي دماي بدن و محيط اطراف كودك، تا حد زيادي از اين عامل پيشگيري كنند.

همچنين تحقيقات بيشتر نشان داده، شير مادر تا حد زيادي از رشد عفونت‌هاي جزئي در بدن كودكان كم سن و سال پيشگيري مي‌كند كه يكي از عوامل بروز مرگ ناگهاني در بين كودكان هستند. احتمال ابتلا به سندروم مرگ ناگهاني نوزادان در بچه‌هايي كه از شير مادر تغذيه كرده‌اند بين 60 تا 70 درصد از نوزادان ديگر كمتر است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)