وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 22 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

فوايد شير مادر در ميانسالي و سالمندي

1391/5/14 12:14
نویسنده : مامانی
1,387 بازدید
اشتراک گذاری

رئيس فرهنگستان علوم پزشكي با اشاره به افزايش 7 تا 13درجه هوش كودكاني كه تغذيه با شيرمادر دارند، گفت: فوايد شيرمادر در ميانسالي و سالمندي در تحكيم استخوان‌بندي و مسائل رفتاري و رواني افراد درجامعه خود را نشان مي‌دهد.

عليرضا مرندي با اشاره به اهميت ويژه تغذيه با شير مادر براي كودك اظهار داشت:‌ مطالعاتي زيادي در تأييد فوايد شير مادر به صورت علمي صورت پذيرفته است به‌خصوص در قرآن كريم چندين بار در مورد شير مادر  آيه‌هايي آمده است و مسلماً خداوند بندگان خود را بيش از هر كسي دوست دارد زيرا خدا عالم و حكيم و داراي همه صفات ديگر است و خداوند با داشتن علم كامل توصيه به كاري مي‌كند.

تحكيم مسائل رواني با تغذيه شير مادر

وي افزود: بر اين اساس در حوزه‌هاي علمي نيز به صورت گسترده در مدت 3 تا 4 دهه اخير در زمينه تغذيه شير مادر در ابعاد عاطفي رواني به خصوص روابط بين بچه و خانواده درباره تأييد فوايد شير مادر تحقيقاتي شده است.

افزايش هوش با تغذيه با شير مادر

مرندي گفت: تغذيه با شير مادر نه تنها روابط پايداري در خانواده ايجاد مي‌كند بلكه حتي در زمان ورود فرد به جامعه نيز مطالعات نشان داده شده كه هوش كودكاني كه شير مادر استفاده كرده‌اند بالاتر خواهد بود به طوري كه بين 7 تا 13 درجه ضريب هوشي افزايش مي‌يابد.

رئيس فرهنگستان علوم پزشكي تصريح كرد: در زمينه جلوگيري از بيماري‌ها و مرگ و مير كودك نيز از زمان نوزادي مصرف شير مادر تا سن بالا مي‌تواند تضمين كننده باشد.

پيشگيري از بيماري‌ها در بزرگسالي با تغذيه شير مادر

وي ادامه داد: ‌در زمينه بيماري‌هاي گوارشي، تنفسي، آلرژي‌ها، سرطان‌ها و مشكلات كبد و حتي بيماري‌هايي كه در بزرگسالي احتمال رخ دادن دارد مصرف شير مادر مي‌توانند بسيار كمك‌كننده باشد و در اين زمينه مطالعات بسيار گسترده‌اي صورت پذيرفته است.

اين فوق تخصص نوزادان تصريح كرد: اكنون ديگر علم شير مادر مبتني بر شواهد است به طوري كه همه سازمان هاي بين‌المللي و آكادمي‌هاي علمي كشورهاي غربي مانند آمريكا، اروپا و استراليا از ما در اين زمينه براي تبليغ و ترويج مصرف شير مادر جلوتر هستند.

افزايش سلامت مادر به دليل تغذيه كودك با شير مادر

مرندي بيان داشت:‌ در مورد سلامت مادر نيز اين مسئله مصداق مي‌كند بنابراين در اين زمينه هر چقدر نيز زمان نيز به جلو پيش برود اطلاعات بيشتري نيز در زمينه فوايد مصرف شير مادر اثبات مي‌شود ولي آن چيزي كه الان داريم اين است كه تمام  فوايد شير مادر مبتني بر شواهد علمي است.

فوايد تغذيه با شير مادر در ميانسالي و سالمندي

عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين پرسش كه فوايد مصرف شير مادر در سنين بعد از كودكي و ميانسالي و حتي سالمندي به چه صورت خواهد بود، گفت: قطعاً در زمينه تحكيم استخوان بندي، رفتاري و رواني و جسمي شير مادر در سنين مختلف مي‌تواند فوايد خود را نشان دهد و از بيماري‌ها جلوگيري كرده ولي آن چيزي كه علم كنوني نشان مي‌دهد فوايد بسيار مصرف شير مادر است.

كشف فوايد بيشتر تغذيه با شير مادر در آينده

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: مسلماً موردي كه خداوند بر آن تاكيد دارد فوايد بيشتري خواهد داشت كه به مرور زمان علم مي‌تواند به آن دست يابد و من مطمئنم در آينده موارد جديدي از فوايد شير مادر را به دست خواهيم آورد.

منبع: فارس

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سمانه (مامی آرشام)
14 مرداد 91 14:42
دوست کوچولوهای نازم اگر دوستم دارین میشه بهم رای بدید؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر دوستم داشتین بیلید اینجا و بهم رای بدید تا برنده بشم و مامانم را خوشحال کنم . شماره 12 منم. یادت نره دوست عزیزم شماره 12 http://koodakeman91.niniweblog.com/post170.php