وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 22 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

فواید جروبحث با مادران!

1391/8/8 18:53
نویسنده : مامانی
748 بازدید
اشتراک گذاری
جر و بحث با مادر‌ها، نوجوانان را قوي‌تر مي‌كند
 
اين‌كه در جر‌و‌بحث‌هاي مادرانه هميشه شما برنده باشيد و در مقابل دختر يا پسرتان دست بالاتر را بگيريد خيلي هم خوب نيست.
 




 برترین ها:  اين‌كه در جر‌و‌بحث‌هاي مادرانه هميشه شما برنده باشيد و در مقابل دختر يا پسرتان دست بالاتر را بگيريد خيلي هم خوب نيست. به نوشته تايم تحقيقات نشان‌داده است، نوجواناني كه هنگام بحث با مادرشان زود كوتاه مي‌آيند و بازنده مي‌شوند و مادران اقتدارگرايي دارند، بيشتر احتمال دارد كه به سمت مواد‌مخدر كشيده شوند اما نوجواناني كه در زمان بحث با مادرشان به استدلال رو مي‌آورند و با آرامش و البته مصرانه در مورد عقايدشان حرف مي‌زنند، دچار چنين سوء رفتار‌هايي نمي‌شوند.

البته اين تحقيقات به معناي اين نيست كه هميشه جلوي بچه‌ها كوتاه بياييم و بگذاريم هرچه مي‌خواهند بگويند اما بايد به آن‌ها كمك كنيم كه بايد ياد بگيرند روي پاي خود بايستند، در تعامل با همسالان‌شان زود كوتاه نيايند و خواسته‌هاي ديگران را بدون چون و چرا نپذيرند. در واقع اگر راه و رسم سالم بحث كردن را در خانه به كودكان‌مان ياد بدهيم و در جريان اتفاقات روزمره اجازه دهيم كه آن‌را تمرين كنند، آن‌ها ياد مي‌گيرند كه خواسته‌هاي همسالان‌شان را بدون داشتن يك دليل منطقي نپذيرند.

گرچه اين مطالعات تنها نقش مادران را مورد بررسي قرار داد اما احتمال اين‌كه پدران هم در اين مورد نقش موثري داشته باشند و با رفتارهاي درست‌شان بتوانند از اين سوء‌رفتار‌ها جلوگيري كنند هم هنوز رد نشده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)