وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

رمز گشايي گريه نوزادان

1390/9/5 12:33
نویسنده : مامانی
1,814 بازدید
اشتراک گذاری


آيا تا بحال از خود پرسيده ايد كه نوزادتان با گربه خود چه چيزي را ميخواهد به شما بگويد؟
با برنامه نوين زير مكالمه با نوزادتان و درك نيازهايش را آغاز كنيد. صدا ها و گريه هاي نوزاد بي مفهوم نيست و در واقع با اين روش او سعي ميكند با شما حرف بزند و براي رفع نياز هايش از شما كمك ميخواهد. براي اين گريه ها و صدا ها دليل و نظم خاصي وجود دارد. دانستن مفهوم اين صدا ها شما را به دنياي مكالمه با نوزادتان هدايت خواهد كرد. تا الان شما توانايي اين را داريد كه گريه خاص نوزاد خود را از ديگر نوزادان تشخيص دهيد و در واقع شما به زبان خاصي با او ارتباط برقرار كرده ايد.

1 - Neh or Nah يعني \"من گرسنه ام\". اگر شما در گريه نوزاد خود اين صدا را ميشنويد يعني اينكه زمان شير دادن است. بخش مهم اين صدا حرف \"ن\" است كه در ابتداي گريه شنيده ميشود. به آن توجه كنيد.
(پروين: الان من خيلي راحت صداي \"ايننقه\" را در گريه كياراد ميتونم تشخيص بدهم.)

2- Owh يعني \"من خسته ام\". نوزادان اين صدا را كه شبيه صداي خميازه كشيدن است بهنگام خستگي ايجاد ميكنند. دهان نوزاد معمولا به شكل بيضي باز ميشود.

3- Eh \"يعني ميخواهم آروغ بزنم\". اين صدا زماني ايجاد ميشود كه عضلات سينه نوزاد منقبض ميشود و او ميخواهد آروغ بزند.گاه ممكن است صداي تكراري \"eh-eh-eh-eh.\" را بشنويد. آروغ زدن در هر ساعتي از روز ممكن است نياز باشد و الزاما تنها بعد از شير خوردن نيست. پس به راهنمايي نوزاد خود توجه كنيد.

4- Eairh يعني \"نفخ دارم\". اگر شما بشنويد كه نوزادتان چنين صدايي ايجاد ميكند يعني نفخ دارد و نياز به تسكين. به دقت گوش دهيد ممكن است اين صدا را هم بشنويد: \"eeerrrhhh\" or \"air.\". زماني كه عضلات اطراف شكم نوزاد منقبض ميشوند اين صدا ايجاد ميشود.زماني كه گاز از معده وارد روده نوزاد بشود او اين صدا را ايجاد ميكند و نياز دارد كه گاز را خارج كند. اگر آروغ اش را نگرفته باشيد اين مرحله پيش مي ايد. ميتوانيد به يكي از تكنيكهاي زير به او كمك كنيد:
- نوزاد را روي شكم بخوابانيد و پشتش را ماساژ بدهيد.
-نوزاد را به پشت روي زمين بخوابانيد و شكمش را به آرامي ماساژ دهيد. (پروين: ماساژ بهتر است در جهت عقربه هاي ساعت كه هم جهت با حركت مدفوع در روده است و در اطراف ناف بصورت دايره اي به شعاع تقريبي 5 سانت انجام شود.
من وقتي به كياراد شير ميدهم هم تحريك دستگاه گوارش باعث خروج گاز ميشه.)

5- Heh يعني \"من ناراحتم\". بسياري از مادران براحتي اين صدا را تشخيص ميدهند. گاه ممكن است اين صدا اين چنين هم تكرار شود:\"heh-heh-heh\" or \"ha-ha-ha-ha.\". حال شما بايد چك كنيد كه آيا او گرم يا سردش است؟ شايد پوشكش نياز به تعويض دارد. گاهي وقت ها هم تنها جابجا كردن وضعيت نوزاد مشكلش را حل ميكند.

تمام كودكان منحصر بفرداند و هيچ 2 نوزادي گريه مشابه ندارند.پس سعي كنيد زبان خاص نوزادتان را با توجه به صداهاي كليدي بشناسيد.
اگر شما بيش از يك صدا را ميشنويد به آن بخش كه واضح تر است يا بيشتر تكرار ميشود توجه و عمل كنيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

آرمین
3 شهریور 90 15:44
وبلاگ خوبی دارید به ما هم سر بزنید