وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 24 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

استامينوفن تاثير واکسن هاي کودکان را کاهش مي دهد

1390/9/5 12:12
نویسنده : مامانی
2,204 بازدید
اشتراک گذاری
   
 

 

 

به گزارشايرنا و به نقل از پايگاه اينترنتي هلث دي، يک مطالعه که به تازگي انجام شده است،نشان مي دهد که تب پس از تلقيح واکسن، براي ايجاد واکنش ايمني طبيعي و ضروري است ودادن استامينوفن (تيلنول) به اطفال پس از مايه کوبي، اين واکنش را ضعيف مي سازد.
دکتر "رابرت چن" متخصص ايمني خون در "مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري" آمريکا،گفت: بروز تب گذرا پس از برخي از مايه کوبي ها به اين معني است که سيستم ايمني بدناطفال، در حال پردازش ايمني است و بهترين محافظت را براي آنها فراهم مي کند.
چنافزود: بنابراين تا زماني که پزشک توصيه نکرده است، براي جلوگيري از تب کردن کودک،‌هم زمان با مايه کوبي واکسن از مصرف داروهاي تب بر خودداري کنيد.
چن افزود: مصرف استامينوفن براي درمان تب ايرادي ندارد، اما تا زماني که پزشک توصيه نکردهباشد نبايد از اين دارو براي پيشگيري از تب استفاده شود.
وي ادامه داد: تب هايشديد به ويژه در اطفال مي توانند خطرناک باشد. بنابراين مشورت با پزشک براي ارائهبهترين درمان ضرورت دارد.
در اين مطالعه يک گروه از محققان به رياست دکتر "رومنپريمولا" از دانشگاه دفاع در "هرادک کرالو" در جمهوري چک ، دو مطالعه انجام دادند.
در يک مطالعه کودکاني مورد بررسي قرار گرفتند که اولين واکسن خود را دريافتکرده بودند و مطالعه دوم بر روي کودکاني انجام شد که واکسن يادآور دريافت کردند.
مايه کوبي واکسن براي پيشگيري از ابتلا به بيماري ديفتري، کزاز ، باسيلآنفلوانزا نوع بي، هپاتيت بي و ذات الريه امري عادي است .
در اين دو مطالعه کهبر روي 459 کودک انجام شده بود برخي از آنها به مدت 24 ساعت، هر شش يا هشت ساعتاستامينوفن دريافت کردند و برخي از آنها استامينوفن دريافت نکردند.
محققاندريافتند: تعداد اندکي از کودکاني که استامينوفن دريافت کرده بودند تب کردند، امااين کودکان نسبت به کودکاني که استامينوفن مصرف نکرده بودند، بطور قابل توجهي پادتنکمتري عليه بيماري ذات الريه ، باسيل آنفلوانزاي نوع بي، ديفتري و کزاز در بدن آنهاتشکيل شد.
محققان معتقدند که فعاليت ضد التهابي اين داروي مسکن درد مي تواند درواکنش هاي پادتن سيستم سالم ايمني بدن اختلال ايجاد کند و باعث ايمن سازي ضعيف شود.
چن گفت: تا زماني که کنترل تب توجيه خاصي نداشته باشد، نبايد به کودکان درهنگام ايمن سازي آنها در برابر بيماري ، بطور مرتب تايلنول يا ساير داروهاي تب برداد.
دکتر "مارک سيگل" کارشناس بيماري عفوني و استاديار پزشکي گفت: مصرف تيلنولنه تنها تب را از بين مي برد، بلکه کاهش واکنش ايمني بدن را نيز به دنبالدارد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)