وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

بارداري و ريزش مو

1390/9/5 12:51
نویسنده : مامانی
1,605 بازدید
اشتراک گذاری


اين نوع ريزش مو که شايع نيز مي باشد ، ريزش موي بعد از زايمان ناميده مي شود و موقتي است . بطور معمولي ريزش طبيعي موها در دوران بارداري کاهش يافته اما پس از زايمان به طور غيرطبيعي تعداد زيادي از موها وارد مرحله استراحت دوره رشد مو شده و مي ريزند . افزايش ريزش مو ۲ تا ۳ ماه پس از زايمان مشخص مي شود که در اين زمان بعضي از خانمها متوجه ريزش تعداد زيادي از موها هنگام شانه زدن يا برس کشيدن مي شوند .

ريزش موي ناشي از زايمان ۱ تا ۶ ماه طول کشيده و معمولاً با رشد طبيعي موها جايگزين مي شود .

بعد از سقط جنين ( خود به خود يا عمومي ) نيز چنين ريزش مويي ايجاد مي شود . چنين ريزش مويي در هر خانمي بعد از زايمان اتفاق نمي افتد و تمام خانمها با هر حاملگي دچار افزايش ريزش مو نمي شوند . از دستکاري موها تا حد ممکن خودداري نموده و آنها را با يک برس نرم و ساخته شده از کرک طبيعي ، برس زده ، با ملايمت شامپو کنيد. براي خشک کردن آنها را با يک حوله خشک ببنديد و از يک مدل موي راحت که نياز به بستن و دستکاري زياد نداشته باشد ، استفاده کنيد . صبور باشيد چرا که به ندرت ريزش مو بيش از ۴ ماه طول مي کشد .

دكتر بهروز باريك بين متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:اكثر مادران در دوران شيردهي دچار ريزش مو مي‌شوند.

وي ادامه داد: در  دوران بارداري اكثر مادران به علت تعادل سطوح هورموني داراي موهايي پرپشت مي‌شوند كه اين حالت با شروع شيردهي كاملاً از بين مي‌رود.

باريك بين با بيان اينكه خون ريزي هاي پس از زايمان، شيردهي و شروع قاعدگي ريزش مو را تشديد مي‌كند، افزود: فقر آهن ناشي از خونريزي هاي زايمان به خصوص در عمل سزارين روند ريزش مو را افزايش مي دهد كه اين موضوع با استفاده از مكمل هاي آهن تا حدي قابل كنترل است.

وي خاطرنشان كرد: ريزش مو در شيردهي به 300 تا 400 تار مو در روز مي‌رسد كه درمان خاصي براي اين عارضه وجود ندارد؛ اما با مصرف مكمل هاي آهن و ويتامين ها مي توان به كاهش ريزش مو اميدوار بود

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)