وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 21 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

گريه كودكان براي سلامتي آنان ضرري ندارد

1391/7/3 18:04
نویسنده : مامانی
1,075 بازدید
اشتراک گذاری

گروهي از متخصصان اطفال در يكي از بررسي هاي تازه خود به اين نتيجه رسيده اند كه گريه كودكان براي سلامتي آنان ضرري نخواهد داشت.

متخصصان اطفال در موردعكس العمل والدين درباره بيداري شب هنگام نوزادشان و گريه وي اتفاق نظر ندارند.

برخي از متخصصان بر اين باورند كه پدر و مادرها براي جلوگيري از كاهش وابستگي كودك به آنها و كاهش اعتماد به نفس در او بايد فورا خود را به كودك رسانده و او را در آغوش بگيرند.

آنها معتقدند كه اگر والدين كودك را مدت طولاني در حالت گريه رها نكنند اين مساله مي تواند به رفع اضطراب مادران كمك كند.

اين درحالي است كه برخي ديگر از متخصصان معتقدند بايد اجازه داد نوزاد گريه را به عنوان يك تجربه سازنده امتحان كند.

متخصصان بيمارستان هاي رويال و كودكان ويكتوريا در استراليا براي ارايه پاسخ عيني به اين مساله، تعدادي كودكان را به مدت پنج سال تحت بررسي قرار دادند؛ آنها بررسي كردند كه آيا كودكاني كه والدينشان آنها را به حالت گريه رها كرده اند، شرايط بدتري نسبت به ساير كودكان دارند.

طبق نتايج ارايه شده در نشريه ˈبيماري هاي اطفالˈ نشان داده شده كه اين طور نيست و آنها در شرايط يكساني از سلامتي نسبت به ساير كودكان قرار دارند.

در واقع اين تحقيقات بر روي 326 خانواده شركت كننده صورت گرفت و هر كدام آزاد بودند كه كودك خود را آنطوري كه به نظرشان مناسب است، تربيت كنند.

برخي از اين خانواده ها روش ˈريچارد فيبرˈ يك متخصص كودك را با عنوان ˈكنترل گريهˈ را انتخاب كرده اند؛ در اين روش والدين كودك را عادت داده اند كه هر شب نسبت به شب گذشته مدت طولاني تري گريه كند.

ساير والدين روش رفتن پيش كودك و در آغوش گرفتن او را در حالي كه گريه را آغاز كرده بود و اشكش جاري شده بود، امتحان كردند.

دسته سوم كودكان گروه ˈكنترلˈ بودند، در اين روش كودك به محض اينكه گريه را شروع مي كرد، از حمايت والدين بهره مند مي شد؛ به اين صورت كه والدين اجازه نمي دادند كودك گريه كند و فورا به سراغ وي مي رفتند.

متخصصان اطفال بر اساس نتايج حاصله از اين تحقيق بر اين باورند كه تا سن شش يا هفت ماهگي بهتر است در هنگام گريه بلافاصله نوزاد را در آغوش بگيريم؛ اما در سنين بالاتر بايد به او اجازه داد مقدار بيشتري گريه كند و اين مساله هيچ مشكلي براي سلامتي كودكان به وجود نخواهد آورد.

منبع: ايرنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)