وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

رونمايي از سند ملي رشد كودك در 16 مهر

1391/7/5 18:40
نویسنده : مامانی
1,359 بازدید
اشتراک گذاری

رييس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت با تاكيد بر اهميت مبحث «بازي» براي كودكان گفت: بازي شغل كودك است و بويژه در كودكان زير 8 سال از اهميت بالايي برخوردار است. بر همين اساس در پيش نويس سند ملي رشد و تكامل همه جانبه كودكان به طور جدي به مباحث مختلف كودكان پرداخته شده است.

 

دكتر سيد حامد بركاتي، با اشاره به تدوين پيش نويس سند ملي رشد و تكامل همه جانبه كودكان گفت: تمام مباحث مربوط به سلامت، مراقبت و آموزش كودكان در اين سند لحاظ شده است.

 

وي با بيان اين كه در تدوين اين سند حدود 8 كارگروه فعاليت داشتند، افزود: در تدوين اين سند كارگروه‌هاي آموزش، سلامت، بازي، كودكان ويژه و خاص، حقوق كودك، كارگروه سلامت و سوانح و حوادث و ... تشكيل و اقدامات لازم انجام شد.

 

بركاتي افزود: اين كارگروه‌ها حدود يك سال اقدامات كارشناسي را انجام دادند و شش ماه نيز صرف تجميع اين كارگروه‌ها شد. پس از آن نيز تدوين اين سند در كميته علمي مطرح شد و اكنون حدود دو ماه است كه بدنه كارشناسي آن در سه حوزه بهزيستي، بهداشت و آموزش پرورش كار مي‌كند. به اين ترتيب اكنون پيش نويس سند ملي رشد و تكامل همه جانبه كودكان آماده است و 16 مهر ماه همزمان با روز جهاني كودك به شكل نمادين رونمايي خواهد شد.

 

وي گفت: پيش بيني مي‌كنيم كه سند ملي رشد و تكامل همه جانبه كودكان براي تصويب نهايي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال شود.

 

رييس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت همچنين بهترين زمان مداخله پذيري در مباحث تكامل و به ويژه تكامل مغز را قبل از سن 8 سالگي عنوان كرد و گفت: بر اين اساس بيشترين سرمايه‌گذاري در بحث تكامل بايد در سنين كودكي، نوجواني و جواني باشد.

منبع: ايسنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)